Tu în ce WC alăptezi sau ai alăptat?

Nu am scris niciodată despre alăptare … nu din motive dubioase ci pentru că nu mai alăptam atunci când am început blogul. Văd acum însă o efervescență în acest domeniu și, din nefericire, prea mulți oameni care nu doar că nu susțin, dar chiar condamnă alăptatul în public.

Eu am fost una din mamele care au alăptat destul de mult prin WC-uri sau locuri ascunse, izolate. Doamne, cum sună! Dar acesta este adevărul.

Îmi era rușine să simt privirile oamenilor din jur pe mine, într-un moment pe care eu l-am simțit mereu intim, chiar dacă fără a avea legătură cu sexualitatea … mi-a fost rușine să îmi expun sânii, chiar și în casa mea față de prieteni  și rude, și multe vizite ale acestora eu le-am petrecut izolată, singură, sus, în camera copiilor alăptând cu orele. Adevărat că am mai avut un motiv, și anume că Vlad era ușor de distras de orice zgomot din jur și deci mânca fracționat și agitat dacă se vorbea în jurul lui.

Revenind ăștia au fost piticii mei pe creier, induși de o copilărie în care multe lucruri erau însoțite de rușine.

M-am bucurat ENORM atunci când într-un grup de prieteni ei m-au încurajat să alăptez la masă cu ei, într-un restaurant public, în timp ce eu mă agitam legat de dimensiunea toaletei … căci nu știam cum fac să alăptez în picioare, sub mormanul de haine (era iarna, la munte) …

La Mara m-am mai relaxat și deșteptat și am alăptat pe plajă, în restaurant acoperită cu un poncho, și chiar în mers în Manduca.

Chiar și așa sap de o oră și tot nu găsesc și eu o poză cu mine alăptând, asta pentru că mereu am evitat privirile… am gasit una post-alăptare 🙂

Deși acestea au fost, la momentul respectiv, deciziile mele, nivelul la care s-a ajuns de a da afară din restaurant o mamă pentru că alăptează sau de a o condamna că alăptează în mijloace de transport în comun, mi se pare ABERANT.

Acestea fiind zise, voiam să mă declar și eu susținătoare a alăptării la cerere și sper ca actul hrănirii copilului la sân să intre în normalitate ca act necesar, realizat cu iubire, căldură, protecție, și să iasă pentru totdeauna din zona delimitată de termeni precum rușine, sexualitate, țâță.

Dacă alăptați sau sunteți pe cale de a o face, săptămâna aceasta este momentul să vă informați. 1-7 august este săptămâna alăptării și aveți o sumedenie de evenimente , pe care frumos le-a centralizat Raluca 🙂

Susține și tu alăptatul în public semnând petiția Mirunei – aici 

Mi se pare trist că pentru acest act natural ne trebuie o lege, dar hai să punem cu toții umărul către a promova naturalul ca normal!

 

 

2 comentarii

  1. Este minunata poza aleasa de tine! Sunteti tare frumosi toti trei! 🙂
    Si eu mi-am dat seama ca am putine poze cu mine alaptand, chiar admiram zilele astea imagini cu mame care au facut sedinte foto alaptandu-si bebelusii si imi pare rau ca nu am avut si eu ideea asta!

    Apreciază

Lasă un răspuns